5-روش الف ب پ ت ث را مدام به کار ببرید
" نخستین قانون موفقیت، تمرکز است. یعنی همه نیروهای خود را روی یک نقطه متمرکز کنید، مستقیماً به سراغ همان نقطه بروید و به چپ و راست منحرف نشوید" ویلیام ماتیوس
قبل از شروع کارها هر چقدر فکر بیشتری روی برنامه ریزی و اولویت بندی کارها بگذارید کارهای مهمتری خواهید کرد و زمانی که کاری را شروع کردید سریع تر آن را به پایان خواهید رساند.
برای شروع کار باید لیستی از تمام کارهایی که باید در روز آینده انجام دهید تهیه کنید. روی کاغذ فکر کنید، آنگاه قبل از آنکه شروع به کار کنید، کنار هر یک از مواردی که در لیست خود نوشته اید یکی از حروف الف ب پ ت ث را بنویسید. حرف الف برای کاری است که بسیار مهم باشد، کاری که حتما انجام دهید وگرنه با عواقب جدی مواجه خواهید شد. اگر بیش از یک مورد از نوع الف دارید آنها را با گذاشتن علامت الف1 الف2 الف3 و..... اولویت بندی کنید.
قاعده این است که هرگز نباید به موارد "ب" بپردازید وقتی که هنوز یکی از موارد "الف" باقی مانده است. موارد "پ" آنهایی هستند که انجام دادنشان عواقبی در پی ندارد. موارد "ت" کارهایی هستند که میتوانید به شخص دیگری محول کنید. موارد "ث "کارهایی هستند که میتوانید آنها را بکلی حذف کنید.
در طول یک ماه آینده، قبل از شروع به کار، این روش الف ب پ ت ث را هر روز و در مورد هر لیستی که از کارها یا پروژههای خود تهیه میکنید به کار بگیرید. پس از یکماه عادت شروع و ادامه کارهایی را که بالاترین اولویت را برای شما دارند پیدا کرده اید و آینده شما تضمین شده است.