7-به قانون تشخیص ضرورت عمل کنید.
"تمرکز در معنای اصلی و درست کلمه، تواناییِ دقت و توجه ذهن روی یک موضوع واحد است." کُمار
قانون تشخیص ضرورت میگوید:"هیچوقت برای انجام همه کارها وقت کافی وجود ندارد، ولی همیشه برای انجام مهمترین کارها وقت کافی هست."
برای انکه بتوانید روی مهمترین کارهایتان تمرکز کنید و آنها را طبق برنامه به اتمام برسانید، سه سئوال وجود دارد که میتوانید مرتباً از خود بپرسید:
سئوال اول: "مهمترین و با ارزش ترین کارهای من کدامند؟"
دومین سئوال: "چه کاری است که اگر من و فقط من خوب انجام بدهم تفاوت چشمگیری در زندگی و شغلم خواهد داشت؟"
سومین سئوال: "بهترین استفادهای که میتوانم در حال حاضر از وقتم بکنم چیست؟"
هر روز چند دقیقه در جایی که کسی مزاحمتان نشود راحت بنشینید و بدون استرس و نگرانی فقط به کارهایی که باید انجام بدهید فکر کنید. تقریباً هر بار در سکوت و تنهایی به ایدههای جالبی میرسید که وقتی این ایدهها را به کار بگیرید به میزان زیادی در کار خود صرفه جویی خواهید کرد.